tisdag 6 augusti 2013

Avsnitt 1


Klicka här för att se avsnittet i quicktime

Ljudet blev väldigt lågt så jag rekomenderar att du lyssnar med hörlurar.
Detta är självklart något som jag ska försöka komma till rätta med.



I det första avsnittet pratar jag om:

* Upplägget av programmet. Det har jag pratat om tidgare här på bloggen och det inlägget hittar du HÄR.

* Jag berättade lite mer om mig, Frida och min hund Cookie.

* Jag visade Side Squiggles tröjan som jag stickar till min systerson. Mer om den hittar du HÄR

* Jag visade mössan jag stickar till mig själv och glömde säga både vad mönstret och vad garnet hette. Som tur var har jag bloggat om det, det inlägget hittar du HÄR

* Jag visade cowlen jag stickar av mitt handspunna garn. Den har jag också visat i bloggen tidigare och det inlägget hittar du HÄR

* Jag visade min slända som heter Trindle. Dessa finns att köpa på Etsy från butiken Momi Needles som drivs av Trindleman. HÄR finns en länk till den.

* Jag pratade om Voolenvine och hennes videopodcast som inspirerade mig att börja spinna.

* Ullen jag spinner just nu är en batt från Nerd Girl Yarns som heter Thunderclap och är en blandning av Polwarth, Shetland och Punta. Den väger 3oz vilket är ca 85g. Och självklart så heter det OUNCE, inte oz.

* Gruppen på Ravelry hittar du HÄR
* Sidan på Facebook hittar du HÄR

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar